نمایش 1–6 از 102 نتیجه

Filter products Showing 1 - 6 of 102 results

Price

Order By

الکتروموتور چیست؟

الکتروموتور یا موتور الکتریکی واژه‌ای نام آشنا است که نه تنها کمتر کسی را می‌توان یافت که نام آن را نشنیده باشد که حتّی اگر بتوان چنین کسی را یافت، به احتمال زیاد آن شخص در طول زندگی از تجهیزی که داخل آن الکتروموتور وجود داشته استفاده کرده است.

الکتروموتور وسیله‌ای کارآمد برای تبدیل نیروی الکتریکی به مکانیکی است. نیروی مکانیکی خروجی غالباً به صورت چرخش یا دوران و در بعضی موارد خاص به صورت حرکت رفت و برگشتی است.

الکتروموتورها بر اساس شکل جریان ورودی به دو دست اصلی AC و DC تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دو دسته چندین زیر دسته دارند که مصارف خاص خود را دارد. پرکاربردترین نوع الکتروموتور در صنعت، موتور آسنکرون القایی است که با جریان متناوب یا AC کار می کند.

به همین دلیل در این سایت تقسیم بندی اصلی روی اینگونه الکتروموتور و در سه سرعت پر کاربرد صورت گرفته است اما باقی الکتروموتورها که هر کدام مصارف خاص خود را دارند نیز در این وبسایت قابل سفارشگذاری هستند.

برای انتخاب صحیح الکتروموتور نیاز به یک آشنایی اوّلیه با مشخّصات اصلی و اطّلاعات مندرج روی پلاک موتور یا Nameplate وجود دارد که تلاش شده در این صفحه اطّلاعات مقدّماتی مورد نیاز برای بازدید کنندۀ عزیز فراهم گردد.

الکتروموتورهای همه منظوره یا عمومی (General Purpose electric motors)

از آنجا که الکتروموتورها اصلی ترین نقش را در تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی بازی می کنند، کاربرد آنها بسیار گسترده و متنوع است. قسمت اعظم این کاربرد در مصارف عمومی با استانداردهای عادی و بدون نیاز به تأمین الزامات ایمنی برای شرایط خاص است. در این شرایط الکتروموتور همه منظوره یا الکتروموتور صنعتی میتواند به خوبی پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان باشد. مزیت اصلی این نوع الکتروموتورها مصرف گستردۀ آنها و به تبع آن، قیمت مناسبتر آنها است. قطعات یدکی و مصرفی برای این الکتروموتور ها راحت تر پیدا می شود و قیمت مناسب تری دارند.

در صفحه راهنمای انتخاب الکتروموتور به سرعتِ گردش الکتروموتور به عنوان یکی از ویژگی های پایه ای برای انتخاب الکتروموتور اشاره شد. در این بخش سه سرعت معمول در فرکانس ۵۰ هرتز که متناسب با تعداد ۲، ۴ و ۶ قطب هستند به عنوان تقسیم بندی اصلی الکتروموتور ها مورد استفاده قرا گرفته است.

در وبسایت نیروژن امکان خرید آنلاین الکتروموتورهای سه فاز القایی و همینطور سفارشگزاری الکتروموتورهای غیر موجود فراهم است.

برای خرید محصولات گروه صنعتی نیروژن با شماره تماس: ۰۲۱۴۴۱۵۸۶۵۰ تماس حاصل نمایید.