الکتروموتور

خرید الکتروموتور سه فاز و آشنایی با انواع آن

خرید الکتروموتور سه فاز

خرید الکتروموتور سه فاز و آشنایی با انواع آن

موتور الکتریکی یا الکتروموتور یک دستگاه الکترومکانیکی میباشد که میتواند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی دوار تبدیل کند. در یک الکتروموتور سه فاز القایی از سه دسته سیم پیچ به منظور تولید ولتاژ سینوسی مساوی استفاده می شود، اما هر فاز 120 درجه تغییر می کند. در هر موقع، مجموع ولتاژ هر فاز، ثابت میباشد. اما در مدل تک فاز از دو سیم پیچ جهت تامین ولتاژ سینوسی استفاده می شود. الکتروموتور سه فاز انواع مختلفی دارد و در برندهای داخلی و خارجی گوناگونی تولید می شود. برای خرید الکتروموتور سه فاز و راهنمایی جهت خرید انواع الکتروموتور میتوانید با گروه نیروژن تماس بگیرید.

انواع الکتروموتور سه فاز (آشنایی جهت خرید الکتروموتور سه فاز)

انواع دینام الکتروموتور سه فاز شامل موارد زیر میشود:

  1. الکتروموتور سه فاز قفس سنجابی
  2. الکتروموتور سه فاز قفس سنجابی با روتور سیم پیچی شده (اسلیپ رینگ)

الکتروموتور سه فاز قفس سنجابی

تقریبا اغلب انواع الکتروموتور سه فاز AC از این مدل میباشند که روتور آنها از نوع قفس سنجابی میباشد. محدوده های دسته بندی نیروی آنها از ⅓ تا چند صد اسب بخار است. الکتروموتور سه فاز از این مدل که در محدوده 1 اسب بخار به بالا قرار دارد، در مقایسه با سایر الکتروموتور های مشابه تک فاز کم هزینه تر می باشد و می تواند در موقع استارت با بارهای سنگین تر کار کند.

الکتروموتور سه فاز قفس سنجابی با روتور سیم پیچی شده (اسلیپ رینگ)

این الکتروموتور نوعی از موتورهای قفسه سنجابی میباشد که موتور با حلقه لغزان یا با روتور سیم پیچی شده است. در حالی که استاتور در این الکتروموتور سه فاز همچون الکتروموتور قفس سنجابی میباشد، یک سری از پیچه ها را روی روتور خود دارد که در حالت مدار کوتاه نیستند. اما به یک سری از رینگ های لغزان ختم می شوند. این الکتروموتور صنعتی در کاربری هایی با چرخش با گشتاور و سرعت های گوناگون همچون پرس های چاپ، کمپرسور ها، تسمه نقاله ها، بالابر‌ ها و آسانسورها استفاده میشود.

مزایای موتورهای القایی سه فاز

  • خرید الکتروموتور سه فاز مزایای زیادی از جمله پایین بودن هزینه های اولیه و تعمیر و نگهداری دارند. به علت طراحی اولیه اقتصادی، الکتروموتور‌های سه فاز القایی به طور معموا قیمت پایین تری نسبت به موتورهای سنکرون و DC دارند. در نتیجه موتور سه فاز القایی به یک گزینه ایده آل به منظور کاربردهای صنعتی با سرعت ثابت همچون نیروگاه بادی و ژنراتورهای توربین بادی تبدیل شده است.
  • سادگی الکتروموتور سه فاز، سبب کاهش هزینه های عملیاتی را در طول زمان میشود. این به صرفه بودن از لحاظ هزینه ها سبب برتری قابل توجه جهت خرید الکتروموتور‌ سه فاز نسبت به موتورهای سنکرون و DC که دارای بسیاری از اجزای اضافی مثل حلقه های لغزنده، کموتاتورها و برس ها هستند می شود.
  • دوام بالا: یکی دیگر از نقاط قوت الکتروموتور سه فاز دوام بالا آنها میباشد. این الکتروموتور‌های ناهموار می توانند برای چندین سال با توجه و نگهداری کم حتی در محیط های سخت نیز فعالیت کنند. عدم وجود برس (و جرقه) به موتورهای القایی این امکان را می دهد تا در موقعیت انفجاری یا سایر شرایط محیطی ایمن کار کنند و یک گزینه مطلوب برای صنایع نفت و گاز، جابجایی مواد و موارد دیگر باشند.
  • الکتروموتور سه فاز دارای مزیت های منحصر به فردی میباشد، از جمله گشتاور خود راه انداز. این ویژگی نیاز به خازن های راه اندازی را که عموما جهت موتورهای تک فاز مورد نیاز است، از بین می برد. الکتروموتور سه فاز همچنین تنظیم سرعت استثنایی و ظرفیت اضافه بار دارد که دوام آن را جهت طیف گسترده ای از کاربردها افزایش می دهد.

کاربرد الکتروموتور های سه فاز (آشنایی جهت خرید الکتروموتور سه فاز)

به طور کلی الکتروموتور سه فاز به منظور کاربرد هایی مانند تجهیزاتی با گشتاور راه اندازی بالا و جریان راه اندازی پایین، تجهیزات با افزایش تدریجی بار، تجهیزات با کنترل سرعت و تجهیزات با بار اینرسی بالا که اتلاف انرژی دارد، استفاده می شود. بعنوان مثال الکتروموتور سه فاز موارد زیر به کار می رود:

  • پمپ
  • سنگ شکن
  • آسانسور
  • نوار نقاله
  • جرثقیل
  • کمپرسور

گروه صنعتی نیروژن به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی الکتروموتور سه فاز ، الکتروموتور تک فاز ، الکتروموتور ضد انفجار از برندهای معتبر دنیا می باشد. در صفحات جستجوی محصول خریداران محترم می توانند محصولاتی مانند الکتروموتور weg، الکتروموتور زیمنس ، انواع الکتروموتور ضد انفجار و … را بررسی و خریداری نمایند .

الکتروموتور ضد انفجار وگ یکی از برترین الکتروموتور های موجود در بازار دنیا می باشد . درباره الکتروموتور ضد انفجار بصورت جداگانه توضیحات ارائه شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *